سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه ها   2

توضیح : قسمت اول راه ها در شماره ی 44 آمده است . 

پیش از این در باره ی راه هایی که از بنار منشعب می شوند ، شماره ی 44 نوشته ایم اما در این قسمت به کلیات راه ها می پردازیم تا خوانندگان ، بتوانند موقعیت روستای بنار در دشتستان را در ذهن خود تصویر کنند .

الف : راهی که استان خوزستان و بوشهر را به هم می پیوندد ، پس از عبور از شبانکاره و رودخانه ی حلّه ، از کنار روستای کلل ، وارد دهستان زیارت شده و پس از گذشتن از کنار چاه خانی ، از این دهستان عبور کرده و به شهر بوشهر می رسد .

ب : راهی که از برازجان به سمت شبانکاره می رود ، روبه روی درودگاه ، یک شاخه به سوی زیارت می پیچد و به راه شماره ی الف می پیوندد .

ج : راهی که از برازجان به بوشهر می رود ، پس از عبور از کنار خوش آب و خوش مکان ، به راه شماره ی الف می پیوندد .

د : راهی که بوشهر را به اهرم و خورموج متصل می کند ، نقطه ی تقاطع آن شهر چغادک است و در همان نقطه به راه شماره ی الف می پیوندد .

بنابراین ، مسافری که از بنار به هر شهری از ایران سفر می کند ، باید ابتدا به راه شماره ی الف برسد . این راه در شرق روستای زیارت و چهار کیلومتری مشرق بنار آب شیرین است .

« دهستان زیارت با مساحتی حدود 92 کیلومتر مربع *» ، چند شاخه راه آسفالت دارد . مهمترین و اصلی ترین راه ارتباطی بنار و تنها راه آسفالت این روستا ، از آخرین نقطه یعنی از صفی آباد حدود 2 کیلومتری غرب بنار ، به بنار رسیده و به سوی شرق می رود و پس از سه کیلومتر و نیم ، به زیارت می رسد و پس از نیم کیلومتر دیگر ، به شاه راه شماره ی الف متصل می گردد .

______________

 

*نگاهی به بوشهر . ایرج افشار سیستانی . جلد دوم . صفحه ی 838





تاریخ : سه شنبه 95/3/4 | 8:28 صبح | نویسنده : بنارانه | نظرات ()
.: Web Themes By Akj :.