سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش و پرورش     5

دوستان عزیز !

منتظر نظرهای شما هستیم . کسانی که از قلم افتاده یا نامشان به طور ناقص یاد آوری شده را به ما تذکر دهید تا این مطلب اصلاح  شود .

در قسمت قبل ، به معلم هایی اشاره شد که در بنار بیتوته داشتند ولی در این قسمت به معلم هایی اشاره می کنیم که هر روز فاصله ی بنار تا شهر یا روستای محل زندگی خود را طی می کردند و در مدرسه ی بنار به امر آموزش می پرداختند که عبارت بودند از :

حسن شریفی ، رشنوار ، کمالی ، ذاکری ، دشتیانه ، ...

اما در این فاصله ، کسانی نیز از بنار برخاستند که به آموزش فرزندان جامعه همت گماشتند . از قدیمی ترین معلمانی که فرزندان این روستا بودند ، می توان به نصرالله کهنسال فرزند عبدالله ، صفر کهنسال فرزند مهدی ، حمید شجاعی فرزند الله کرم ، شهربانو ابراهیمی فرزند ابراهیم اشاره کرد و شاید بتوان  این افراد را نسل اول فرهنگیان بنار دانست .  پس از ایشان می توان از فاطمه نعمتی فرزند محمد حسن و فتح الله ابراهیمی فرزند ابراهیم یاد کرد . بعد از این نسل ، خاور ابراهیمی فرزند ابراهیم ،  محمد غلامی فرزند محمد جعفر ، زهرا نعمتی فرزند احمد ، حبیب زمانی فرزند اکبر ،  حسینقلی زمانی فرزند مصطفی ،سهراب باقری فرزند علی  و حسن نوشیروانی فرزند محمدرا می توان نام برد . از نسل بعدی معلم های برخاسته از بنار ، می توان به  صغری زمانی فرزند رضا ،  صغری غلامی فرزند محمد جعفر ، محمد حسن بوستانی فرزند کریم ،  غلامحسین زمانی فرزند ابراهیم ،  اسماعیل جعفری فرزند ابراهیم ، امان الله ابراهیمی فرزند ابراهیم ، احمد نوشیروانی فرزند محمد ، عبدالکریم جوکار فرزند حسن  و امان الله خدادادی فرزند ابوالقاسم  اشاره کرد .  

از بین این معلمان ، کسانی که توفیق یافتند تا بتوانند در مدرسه ی بنار به تدریس بپردازند و مستقیما به فرزندان روستای خود خدمت کنند ، شهربانو ابراهیمی ، فاطمه نعمتی ، زهرا نعمتی ، حسینقلی زمانی و حبیب زمانی بودند .  

این  شماره با همکاری غلامرضا باقری  نوشته شده است .





تاریخ : پنج شنبه 93/12/28 | 6:58 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()
.: Web Themes By Akj :.