سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبری

خبری

ساختمان قدیمی دبستان پیروزی روستای بنارآبشیرین به منظورساخت وبازسازی،توسط پیمانکارسازمان مدیریت نوسازی مدارس استان بوشهر،تخریب شد.کارتخریب از روزپنج شنبه98/10/26توسط پیمانکاراین سازمان شروع شده است.اضافه می شودپس ازتخریب،کار ساخت مدرسه دوکلاسه روستا شروع خواهدشدکه انشااله باوعده مدیریت نوسازی درمهرماه سال99 تحویل دانش آموزان روستا داده خواهدشد.

پ ن : اضافه می شودباپیشنهادشورا ودهیاری وفعالان اجتماعی روستابه اداره آموزش وپرورش ومدیریت نوسازی مبنی بر عدم تخریب ودراختیارقراردادن ساختمان قدیمی به نظام اداری روستا(شورا،دهیاری،کتابخانه،خانه ورزش،دفترباشگاه اتحادبنارآبشیرین)،متاسفانه مدیریت نوسازی با این پیشنهادباتوجه به قدیمی بودن ساختمان مخالفت کرد.

پ ن : باسپاس از میلاد رضایی بابت ثبت وارسال تصاویر.

 

خبری

خبری


ادامه مطلب >>



تاریخ : دوشنبه 98/10/30 | 11:21 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()
تاریخ : پنج شنبه 98/10/26 | 10:15 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

خبری

خبری

بنارانه: شنبه 21 دی ماه 98نمایشگاه صنایع دستی بانوان شهرستان دشتستان به مدت 10 روز با مدیریت اسماء بوستانی فرزند حاج باقردر برازجان افتتاح شد.

به گزارش بنارانه، دبیر برگزاری این نمایشگاه در آیین افتتاحیه با اعلام اینکه بیش از 40 شرکت کننده از سراسر شهرستان در این نمایشگاه فعالیت دارند، اظهار کرد: این نمایشگاه بنا به درخواست شرکت کنندگان برای سومین سال پیاپی در برازجان برگزار می شود.
اسماء بوستانی با اشاره به نیاز حمایت مسئولین از بانوان فعال و کارآفرین دشتستان افزود: شهر برازجان و شهرستان دشتستان فاقد بازارچه ثابت صنایع دستی است، این مهم یکی از نیازهای ضروری این شهرستان است و امید است روزی شاهد افتتاح بازارچه ثابت صنایع دستی در شهرستان خود باشیم.
بر اساس این گزارش، این نمایشگاه با حضور اعضای شورا، فعالین اجتماعی و اصحاب رسانه افتتاح شد.
اضافه می گردداین نمایشگاه تایکم بهمن ماه به آدرس برازجان-چهارراه اصلی شهر(مخابرات)،طبقه زیرین پاساژایوان دشتستان برگزار می باشد.
پ ن : عکس ها، ارسالی توسط اسماءبوستانی،نوشادباقری وقاسم شجاعی

خبری
خبری
تاریخ : چهارشنبه 98/10/25 | 8:47 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

خبری

خبری

طی حکمی از سوی شهرداربوشهر،دکترشهرام شجاعی فرزند علیکرم به عضویت هیات مدیره سازمان سیما،منظر وفضای سبز شهری ،شهردای بوشهرمنصوب گردید.

پ ن : شورای نویسندگان بنارانه ضمن تبریک به جناب دکتر شجاعی،برای ایشان درسمت جدیدآرزوی موفقیت می نماید.

 

خبری

 

خبری






تاریخ : سه شنبه 98/10/24 | 10:22 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

خبری

خبری

در تاریخ 22دیماه 98جلسه مشاوره کودک ویژه خانمهای روستا توسط دکتر محمد قاسم زارع ،متخصص روانشناسی هوش و پیشرفت تحصیلی کودکان و همچنین مدیریت ای مت استان، در حسینیه اعظم روستا انجام گردید.
در این جلسه دکتر در خصوص اختلالات رفتاری و روحی روانی کودکان و همچنین راه های درمان آن که به بیش از 90% مشکلات و اختلالات رفتاری کودکان در سنین پایین با مراقبت‌ های اندکی حل می شوند،سخنانی بیان کرد.ایشان افزودند:نگذاریم اختلالات رفتاری و روانشناسی کودکان در شخصیت آنها ریشه دوانیده و تبدیل به مشکلات بزرگ شوندودراین موارد به حاضرین در جلسه مشاوره دادودراخرهم دکتر در خصوص اهمیت بیش از حد برگزاری کلاسهای ای مت و چرتکه برای مادران توضیح داد و قرار براین شد که ترم جدید ایمت ،چرتکه و حروف الفبا از هفته آینده برگزار شود در. پایان دهیاری روستا با تقبل 50درصد از شهریه نوآموزان،مسیر آموزش را برای عزیزان هم ولایتی هموار ترکرد.
همچنین با حضورخانم مددی در خصوص تشکیل و اهمیت صندوق خرد زنان توضیحات کامل داده شد و قرار براین شد که خانم های روستا با در نظر گرفتن فقط مبلغ 200هزارتومان بعنوان آورده صندوق خرد زنان را تشکیل و مبلغ مابقی را دولت پرداخت و پس از آن به هر کدام از خانم های محترم مبلغ وام با سود 4/. (قرض‌الحسنه) جهت ایجاداشتغال پرداخت گردد.
پ ن: باسپاس ازعلیرضابی باک بابت ارسال گزارش و زهره شجاعی بابت ارسال تصاویر.

خبری
خبری
تاریخ : دوشنبه 98/10/23 | 10:25 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

خبری

خبری

عصرچهارشنبه 98/10/18ازطرف مدیریت کلاس آی مت روستای بنارآبشیرین(خانم زهره شجاعی)باحضور نوآموزان خردسال ،جشن پایان ترم این دوره دربوستان امید و گردش این عزیزان درطبیعت روستاانجام گرفت.این عزیزان باشوق وهیجان درکنارمدیرشان ،که به گفته خودش جشن کوچکی برای صمیمیت بین خودش وبچه ها گرفته تا باآنهابه یادبچگی های خوددرکوچه های بنارقدم بزند،این روز راسپری کردند.خانم شجاعی بابیان حس خودازاین دورهمی گفتند:خاطرات برایم زنده شدندوبه خودم بالیدم که روستازاده ام وزادگاهم بنارآبشیرین هست.وقتی سادگی وصمیمیت مردم رادیدم که زن ومردعصر توکوچه کنارهم نشسته اندوباهاشون سلام واحوال پرسی کردم ،حس وحال عجیبی بهم دست داد وافتخارمی کنم که می توانم کمک هرچندناچیزی دربخش آموزش وفرهنگ فرزندان روستایم انجام بدهم.

پ ن : باتشکر ازخانم شجاعی(بهروزی) بابت ارسال تصاویر.

 

خبری

خبری


ادامه مطلب >>



تاریخ : جمعه 98/10/20 | 9:20 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

خبری

خبری

## با حضور چشمگیر علاقه مندان، شاعران، فرهنگ دوستان و چهره های ادبی هنری استان بوشهر ،چهارمین شب شعرمحلی زمستانه درشب یلدای1398درخلیفه ای دشتستان برگزارشد.در این مراسم که به شکلی خاص به فرهنگ و ادبیات عامیانه مردم این دیار اختصاص داشت ، محمد غلامی شاعر روستایمان در کنار شاعرانی چون استاد فرج اله کمالی ، امراله خدری ، محمدبحرینی فرد ،اصغر شمسی پور، نوذر فولادی، محمدجوادجعفری همت، جواد نگهبان ، رسول سنایی و محمدجعفر نجدی به شعرخوانی پرداخت . در این برنامه ی باشکوه از طرف آقایان سیاوش قائدی و محمدجعفر نجدی که متولیان برنامه بودند از زحمات امرالله خدری به پاس دوازده سال برگزاری شعر محلی در زادگاهش ، تجلیل به عمل آمد.

خبری

## امان اله ابراهیمی،شاعرخوش صدای روستایمان،به دعوت برنامه شونشینی سیمای مرکزبوشهردرویژه برنامه ای که به مناسبت شب یلدا برگزارشده بود،شرکت کرد.دراین برنامه ایشان ابتدا قطعه شعرطنزمحلی رابه بینندگان تقدیم کردوسپس بااجرای آوازی دلنشین مدعوین وعوامل برنامه ومردم رابه وجدآورد.

خبریخبری

## عصر دوشنبه دوم دی ماه 1398 از طرف انجمن ادبی دیدگاه برازجان مراسم باشکوه یلدا برگزار شد . این جلسه که با حضور انجمن ادبی آدینه ی گناوه و جمع قابل توجهی از شاعران و هنرمندان در کتابخانه ی  شهید گنجی برگزار شد ، امان الله ابراهیمی و محمد غلامی از هنرمندان روستایمان نیز شرکت داشتند که غلامی به شعر خوانی پرداخت و ابراهیمی نیز قطعه آوازی اجرا کرد . در این جلسه ی شکوهمند ، کتاب شعر خانم عفت صیادی نیز رونمایی شد . مقدمه ی این کتاب به قلم شاعر روستامان محمد غلامی نوشته شده است .

خبریخبری

## « زیر پوست زندگی » عنوان کتابی از نویسنده ی روستایمان محمد غلامی است که این روزها مراحل صفحه آرایی را می گذراند . غلامی در این کتاب سیصد صفحه ای ، به باورهای مردم دشتستان پرداخته و آنان را دسته بندی کرده است . این کتاب به یاری خدا تا اوایل بهمن ماه 1398 در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

خبری

 





تاریخ : سه شنبه 98/10/10 | 9:32 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

خبری

خبری

به گزارش دهیاری روستای بنارآبشیرین(علیرضابی باک)،صبح شنبه 98/10/07،زمین ساخت مدرسه جدیدروستا تحویل پیمانکار این طرح داده شد.طی مراسمی با پیگیری وحضوراعضای شورای اسلامی روستا،دهیار ومعاون مدیریت نوسازی مدارس استان بوشهر،این زمین که درمحوطه مدرسه قدیم روستا قراردارد،تحویل پیمانکارشدتا انشااله از روزیکشنبه98/10/08کارساخت آن شروع شود.این مدرسه شامل دواتاق درس،اتاق مدیریت،سرویس بهداشتی وآبدارخانه بابروزترین امکانات آموزشی ساخته خواهدشد.به گفته دهیارروستا وباتوجه به قولی که پیمانکار ومدیریت نوسازی مدارس استان به ایشان داده اند،این مدرسه به امیدخداوندبزرگ تامهرماه سال آینده (1399)به اتمام خواهدرسیدتا دانش آموزان بتواننددرآن به آموزش وتدریس بپردازند.

 

خبری





تاریخ : یکشنبه 98/10/8 | 9:30 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

خبری

خبری

= درایامی که اینترنت قطع ویا ضعیف شده بوددوتن ازدختران نونهال همولایتی که مقیم برازجان هستنددردونمایش به روی صحنه رفتند.نازنین ابراهیمی فرزند الله کرم بازی درنمایش شادوموزیکال * پ مثل پرنده *به کارگردانی ناصرآویژه راتجربه کرد.این نمایش که بعنوان سفیرفرهنگی سازمان محیط زیست استان بوشهرنیزانتخاب شده،درتاریخ یکم آذرماه به مدت 10 شب درتالارفرهنگ برازجان اجراشد.

= نمایش موزیکال * زرد نخودی،سبزِکشمشی * باتهیه کنندگی اسماء بوستانی فرزندمرحوم باقر وباهنرمندی دخترش * سارا شیخ بن تمیم * درتاریخ 20 آبان ماه 98 به مدت 5 شب درتالارفرهنگ برازجان به روی صحنه رفت.

پ ن : باتشکر ازاسماءبوستانی وسایت های دیارجنوب و افق جنوب بابت ارسال تصاویر.

 

خبری

 


ادامه مطلب >>



تاریخ : چهارشنبه 98/9/20 | 7:17 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

خبری

 

 بزرگ ترین هنرمند ، خداست زیرا از هیچ ، همه چیز می آفریند و انسان بوی خدا دارد و هنر را از او می گیرد چرا که خلیفه و جانشین اوست .

در عالم هنر ، گاهی کسی به واژه ها جان می دهد و تصویری خلق می کند در شعر و داستان ، گاه با تراشیدن اضافه های سنگی در اطراف  مجسمه ای ، آن را آشکار می کند و میکل آنژ می شود که گفت « من فرشته ی درون سنگ را دیدم و سنگ را تراشیدم تا فرشته آزاد شود» ، گاه با بافتن برگ های رنگین نخل در اطراف نازکای چوب های خشک ، پدیده ای می آفریند با رنگ ها و طرح های گوناگون و هزار شیوه ی دیگر اما برخی از افراد به « دور ریز ها »  و تکه های اشیا جان داده  و ذهن ما را به سوی شگفتی سوق می دهند چرا که ما از اشیای اضافی جز زباله چیزی نمی بینیم ولی آنان هر شیء را عضوی از اعضای مجموعه ای منظم می بینند و به گره زدنشان با هم اقدام می کنند که مهم تر هنر ، ، دیدن است . یکی از این افراد ، مجید رضایی فرزند غلامرضا از دیار بنار آب شیرین است . او به پیچ ها و مهره ها و فلزاتی که در اطراف ما ریخته ، نگاهی نو دارد و از نگاه او ، هر تکه ای از آن اشیا ، اندامی است که می تواند باعث شور و نشاط و زیبایی و راه گشای ذهن ما باشد . اشیایی که از نگاه بسیاری از افراد ، باید در زباله ها دفن شود ، در نگاه او جان می گیرد و زیر دستانش تولدی دیگر می یابد چرا که او نگاهی به اعماق زندگی دارد و این زیباست و لازمه ی هنر .رضایی هنرمند است و این برای روستا افتخار است و برای ما که در روستایی زندگی می کنیم که از در و دیوارش هنر می بارد . به امیدی که روزی او را در اوج ببینیم و مایه ی شادمانی ایران پهناور باشد .  محمد غلامی

پ ن :هنر" متال آرتmetal art" ،به هرگونه اثرهنری که بافلزایجادشودگفته می شود،قطعات دورریختنی دستگاه هایی که تعمیرمی شوندو جایی به غیرازسطل آشغال درانتظارشان نیست.

پ ن : باسپاس ازمجید رضایی بابت ارسال تصاویر.

 

خبری

 


ادامه مطلب >>



تاریخ : یکشنبه 98/8/26 | 9:0 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()
.: Web Themes By Akj :.