سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا تا کنون به هم ولایتی فکر کرده اید ؟  قطعا جوابتان مثبت خواهد بود . کمی با خصوصیات احتمالی هم ولایتی آشنا شویم ! ! !

1- فردی است که تمام مطالب و نظرات خود با نام « بسمه تعالی» شروع می کند .2- کلمه جناب ؛ تنها تکیه کلامی که به او تکیه می کند .3- فردی است مسلط به رایانه ، برنامه ها و سیستم های نرم افزاری .4- فردی است آشنا به اینترنت و کلیه سایت های مجازی .5- فردی است که اینترنت مجانی در اختیار دارد .6- فردی است که در تمام اوقات شبانه روز به اینترنت دسترسی دارد .7- فردی است با سواد .8- فردی است با فرهنگ .9- فردی است با ادب .10- فردی است بی کار .11- فردی است بی طرف .12- فردی است بی خطر . 13-  فردی است ...خودتان قضاوت کنید ؟  به نظر شما هم ولایتی کیست ؟

شما نیز ما را در شناخت نام و یا خصوصیات هم ولایتی یاری نمایید تا بیش از پیش شاهد نظرات گوهر بار هم ولایتی باشیم  .

 توضیح بنارانه : هم ولایتی فردا 25/9/90خود را معرفی می کند .





تاریخ : پنج شنبه 90/9/24 | 1:55 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

با سلام. بعد از14 سال به ارزش واقعی کتب تاریخی خود که حاصل4 سال تحصیل در دانشگاه شیراز در فاصله زمانی1372 تا1376 بود، پی بردم. و اما ماجرا: تصمیمی در خصوص ادامه تحصیل در رشته تاریخ در مقاطع بالاتر نداشته و تمامی فکر و ذکرم معطوف به رشته جدید یعنی حقوق بوده و آن هم اگه خدا  بخواهد در سطوع ارشد و بالاتر. به همین دلیل تصمیم بر فروش کتاب های تاریخی خود( نه صرفاً به دلیل مادی بلکه به دلیل فضای کم جهت نگهداری. با توجه به خرید کتب جدید) که حدوداً 35 جلد کتاب می شد گرفتم. آن هم کتاب های کمیاب و شاید در برخی منابع نایاب. به سمت کتابفروشی سر خیابان محل سکونت خود در شهر بوشهر رفتم و عنوان داشتم قصد فروش کتاب هارا دارم. خریدار پس از نگاه کردن سطحی کتاب ها که به نظر می رسید آشنایی چندانی با آنها ندارد ، اعلام داشت همگی را 5 هزار تومان می خرم. به وی گفتم تمامی کتاب ها را در پلاستیک بگذار و خودم نیز به کمک وی پرداختم. پس از آن ، خطاب به وی گفتم : ای کاش زودتر به فکر فروش افتاده بودم. چرا که زودتر به ارزش کتاب هایم پی می بردم و این مدت یعنی 14 سال غافل از این موضوع بوده ام. در ادامه به وی گفتم کتابخانه کوچکی تهیه و همگی کتاب ها را در آن نگهداری و هر سه یا چهار ماهی تنها به آنها خیره شده و از دیدن آنها لذت می برم و یا اینکه به رسم امانت به دوستان می دهم و این کار بهتر از فروش آنها به ارزش 5 هزار تومان می باشد و شما با این کارتان درس بزرگی به من دادی.  از ایشان تشکر کرده و راهی منزل شدم. "آری زندگی قصه همان یخ فروشی است که بهش گفتند فروختی. گفت نخریدند تا تمام شد. پس قدر لحظه لحظه زندگی خود را بدانیم .





تاریخ : یکشنبه 90/9/6 | 10:11 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

سینه را از عشق گلباران کنید             عقل را دریایی از عرفان کنید

با ورود عید  قربان سعید                       نفس را زندانی و قربان کنید

عید قربان بر همه بنارانه دوستان مبارک

   مناجات

خدایا  !  من  در کلبه فقیرانه خود چیزی  دارم که تو در عرش کبریایی خود  نداری  ، من چون تویی  دارم  و تو چون خود  نداری .

     حمد و سپاس خداوندی را که به ما عقل و ایمان عطا کرد تا بتوانیم از راهنمایی های بزرگان در زندگی خویش بهره ببریم و زبانی داد تا بتوانیم به نحو احسن و به دور از ریا، از راهنمایان چراغ هدایت تشکر و سپاس گزاری کنیم . بدینوسیله مراتب سپاس و قدردانی خود را از مدیریت جناب آقای محمد غلامی و همه دست اندر کاران  وبلاگ بنارانه اعلام می دارم . 

انتقاد :

1- با توجه به اینکه ما در وبلاگ بنارانه روز به روز شاهد بازدید کنندگان بیشتر و جدیدتری هستیم و روند رو به رشدی دارد و بازدید کنندگان زیادی در تمام نقاط کشور و فراتر از آن به راحتی دسترسی به این وبلاگ دارند و بعضاً مشاهده می شود این افراد، در حد فهم ، درک و توانایی خود، وبلاگ ، اهالی روستا و سایر عزیزانی که بنا به سرنوشت از این روستا مهاجرت نموده اند ولی ما هنوز هم از نظرات گوهربار آنان بهره می بریم را، از نظر کیفی و کمی مورد ارزیابی قرار می دهند و از این ارزیابی برداشت فرهنگی ، علمی ، سیاسی و ... می نمایند. لذا خواهشمند است به جهت ارتقاء سطح کیفی ، از ثبت اطلاعات بی محتوا و اطلاعاتی که جنبه شوخی و طنز گونه دارد ولی در اصل مضمون آن ، شخصیت و حیثیت افراد را خدشه دار می کند و یا اطلاعاتی که جنبه تحقیر و تمسخر افراد حقیقی یا حقوقی را به دنبال دارد صرفه نظر شود و به خود اجازه ثبت الفاظ و کلماتی که باز منفی دارند و انرژی منفی در بازدید کنندگان ایجاد می کند را ندهند .

2- افرادی که قصد ثبت مطلب یا اعلام نظر دارند بهتر است از ورود خاطرات و اطلاعاتی که جنبه شخصی دارد صرف نظر نمایند ، چرا که این مطالب باعث خستگی و کم حوصلگی بازدید کنندگان می شود .

3- انتقاد باید جنبه اصلاحی داشته باشد و بهتر و مفید تر آن است که با لحن آرام و بهتری بیان شود تا تاثیرپذیری بیشتری در بازدید کننده و فرد خاطی داشته باشد ، و نیز ( فردی که در مورد او انتقاد می شود ) باید ظرفیت و قدرت انتقاد پذیری را دارا باشد حتی در موارد انگشت شماری که انگیزه انتقادکننده تخریب شخصیت باشد ، در چنین مواردی نیز هدف از انتقاد هویداست .

پیشنهاد :

1-   اگر بعضاً فرد یا افرادی در خصوص مطالب ، یاداشت ، عکس یا فیلمی که در وبلاگ وجود دارد قصد دارند نظر خود را با شوخی اعلام نمایند، بهتر است متن را با موضوعیت ( شوخی ، طنز ، خنده بازار ، جدی نگیرید و ... ) مطرح نماید و این امر باعث جذابیت بیشتر می شود.

2-   این وبلاگ افتخاری است که همه ما در رشد ، شکوفایی و بالندگی آن سهیم و مسئول هستیم و باید با همکاری و همفکری همدیگر در رشد و شکوفایی آن کوشا باشیم .

در پایان از خداوند منان برای همگان خصوصاً اهالی روستای بنار آبشیرین موفقیت و بهروزی را در کلیه شئونات زندگی و مغفرت و رستگاری در آخرت را مسئلت دارم .

        ان شاءا... /  با تشکر و سپاس .





تاریخ : پنج شنبه 90/9/3 | 7:38 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

مقاله ای که در این بخش آمده بود در قسمت آشنایی با بنار آب شیرین قسمت صد و بیستم آمده است . 





تاریخ : پنج شنبه 89/12/19 | 11:19 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

این مقاله در قسمت آشنایی با بنار آب شیرین قسمت 122 و 121 آمده است .





تاریخ : چهارشنبه 89/12/4 | 6:21 صبح | نویسنده : بنارانه | نظرات ()

درازترین شب سال، شب اول برج جدی. شب چله ی بزرگ زمستان. این کلمه درسریانی به معنی میلاداست، چون شب یلدارابامیلادمسیح تطبیق می کرده اندازاین روبدین نام نامیده اند.به نقل ازفرهنگ فارسی- دکترمحمدمعین- جلد4- صفحه ی 5270 -یلدا برهمه ی شمامبارک باد – شورای نویسندگان بنارانه





تاریخ : سه شنبه 89/9/30 | 7:39 عصر | نویسنده : بنارانه | نظرات ()
.: Web Themes By Akj :.